Etkili metin yazarlığı aynı anda daha büyük bir bildiri verirken data sağlar. Amaçladığınız bildiri “Size yardım etmek için buradayım” olabilir, sadece bilgileriniz yanlışsa, bu bildiri gelecek bildiri değildir. Sohbet en iyi ihtimalle “dikkatsizim” ve en kötüsü “güvenilemez” diyecektir.

Koronavirüs hakkında yanlış bilgiler her yerde, bu yüzden, bilhassa toplumsal medya altyazıları yada paylaşılabilen reklamlar için, metin yazarken gerçeklerinizi direkt aldığınızdan güvenilir olun. Güvenilir data için en iyi bölgeler: 

  • Hastalık Denetim Merkezleri
  • Dünya Sıhhat Örgütü
  • Eyaletiniz için Halk Sağlığı Kısmı

Hatalı bilgilerin yayılmasını en aza indirmek için, Dünya Sıhhat Örgütü’nün bilgilerini kullanarak bir takım parasız basılı ve toplumsal medya şablonu geliştirdi. Şunları yapabilirsiniz buraya Koronavırusu Bilinci Collection erişmekBu şablonları sağlama mevzusundaki mesajlaşmaları da bu kılavuzdaki önerilere eşittir:

Uygun gramer kullanma

Metin yazımı söz mevzusu olduğunda gramer kontrolü bir beyinsizdir, sadece COVID-19 söz mevzusu olduğunda bilhassa önemlidir. Uygunsuz gramer gerçeklerinizin geçerliliğini zayıflatabilir ve hatta mesajınızı değiştirebilir. Chat mesela, “vali kent için bir sığınma evi koydu” aslen bir sığınma evinin yerleştirildiği ve hatta bir toplantı anlamına gelir. Ufak detaylar önemlidir. Açıklığa kavuşturmak için, bu örnek için:

  • Sığınak bir fiildir (fiil) : “Sığınak yerine yerleştirmenizi tavsiye ederiz.”
  • Yerinde  barınak bir sıfattır (izahat): “Yerinde bir barınak politikası oluşturduk.”

Genel olarak koronavirüs ile ilgili metin yazarlığınız için önerebileceğimiz iki mükemmel vasıta vardır:

  • COVID-19 Temalı Kılavuz : Bu rahat fakat süper destek kılavuz, koronavirüsün kapsamına destek olmak için Associated Press tarafınca oluşturuldu.
  • Grammarly : Bu, tertipli yazım denetiminden geçen mühim düzeltmeleri yakalayan bağlamsal bir düzenleyicidir. Tüm uygulamalarda indirebileceğiniz ve kullanabileceğiniz parasız bir eklentidir.

Bunun şeklinde ayrıntıları denetlemek birazcık vakit alır ve kim bilir kitleniz ne demek istediğinizi bilir, fakat mutsuz olmaktan daha güvenli olmak daha iyidir. Ek olarak, COVID-19 popüler bir mevzu değil; tesirleri uzun ömürlü olacaktır, bu yüzden içeriğiniz bir süre ilgili kalacaktır. Metin yazarlığınızın geri kalanı kadar standart olduğundan güvenilir olun.

İyimser olun, sadece aşırı taviz vermeyin

Metin yazarlığınızla ümit ve ileri görüşlülüğe esin vermek önemlidir, sadece bunun benzeri görülmemiş bir durum bulunduğunu ihmal etmeyin; uzman tahminlerinin bile tartışmalı doğruluğu vardır. Hedef kitlenize söz verebileceğiniz tek şey, durumu ele almaya ve onlara en iyi şekilde hizmet etmeye bağlı kalacağınızdır. Morallere devam etseniz bile, başka bir şeyin size geri tepebilmesini sağlamak.

Tekliflerinizi değişiklik yapma

Google, seyahatle ilgili hizmetlere ilişkin reklamları yasakladı , sadece COVID-19 esnasında ilgili hizmetleri sunabilen ve yayınlaması ihtiyaç duyulan birçok işletme hala var. Yalnızca harekete geçirici mesajınızı, harekete geçirici mesajların uygun olması için değiştirdiğinizden güvenilir olun. Ek olarak, işlerin süratli bir halde geliştiğini ihmal etmeyin, bu yüzden mesajınızı mümkün olduğunca oldukça yönlü tutun, böylece kopyanızı devamlı güncellemeniz gerekmez. Aşağıda, COVID-19 ile ilgili olarak BTA’lara yönelik bazı yönergeler ve tavsiyeler bulunmaktadır.

Aciliyette kolaylık

“Şimdi ara” yada “Şimdi rezervasyon yap” düğmeleri iyi; sadece “Kaçırmayın!” şeklinde coşku yada kıtlığa dayalı metin yazarlığı ya da “Oldukça geç olmadan yerinizi alın!” şu anda tüketiciler yada işletmelerle rezonansa girmeyecek. Hiçbir şey COVID-19 kadar acil değildir ve bu tür bir tonun habersiz yada bilgisiz olarak çıkmanıza niçin olma olasılığı daha yüksektir.

Categories:

Tags:

No responses yet

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Recent Posts
Son Yorumlar
    Kategoriler